H άνοιξη είναι πλέον προ των πυλών. Ξαφνικά νιώθετε αυτή τη γνωστή παρόρμηση να καθαρίσετε τα πάντα μπροστά σας. Αλλά πριν ξεκινήσετε, κάντε μια μεγάλη χάρη στον εαυτό σας και σκεφτείτε αυτά τα λάθη καθαρισμού που θέλετε σίγουρα να αποφύγετε.
Λάθος Νο1: Ξεκινώντας ένα μεγάλο έργο
Αποφασίζετε να κάνετε γενική καθαριότητα την άνοιξη, κάτι που είναι υπέροχο, αλλά στη συνέχεια το αντιμετωπίζετε ως ένα μεγάλο έργο. Είναι πολύ ασαφές, δεν ξέρετε από που να αρχίσετε και τι να πρωτοπιάσετε. Ξεκινάτε και τελικά τα παρατάτε εντελώς, νομίζοντας ότι θα τα κάνετε όλα σε κάποια άλλη πιο βολική στιγμή.
Λύση
Το μυστικό είναι να χωρίσετε μεγάλα έργα σε μικρότερες μικροεργασίες. Κάθε μικροεργασία δεν πρέπει να διαρκεί περισσότερο από μία ώρα. Εάν το καθάρισμα και πλύσιμο των πατζουριών και παραθύρων όλου του σπιτιού θα διαρκέσει μια ολόκληρη μέρα, αναλύστε το για να πείτε “πλύσιμο παραθύρων κουζίνας”, χωρίζοντας σε περιοχές. Η διεκπεραίωση μιας σύντομης λίστας μικροεργασιών είναι καθησυχαστική γιατί ότι είναι λογικό είναι εφικτό.
Είναι γεγονός πως συχνά υπερεκτιμούμε τι μπορούμε να κάνουμε άμεσα (πχ να αφιερώσουμε μια ολόκληρη μέρα) και υποτιμούμε αυτό που μπορούμε να κάνουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από λίγο κάθε φορά. Σκεφτείτε να αφιερώνετε μόνο μια ώρα την ημέρα, ας πούμε για δύο εβδομάδες καθαρίζοντας καλά έναν χώρο τη φορά. Αλλά αυτό είναι το είδος της διαδικασίας που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμο για τις περισσότερες εργαζόμενες.
Λάθος Νο2: Η οργάνωση προηγείται
Δεν μπορείτε να οργανώσετε το χάος. Αυτή είναι μια αλήθεια της ζωής που δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς. Πάρτε για παράδειγμα την ντουλάπα σας. Είναι γεμάτη όσο δεν πάει, ένα πλήρες χάος που προκαλεί άγχος. Θέλετε να είναι εξαιρετικά οργανωμένη, με τα πάντα ανά είδος και μετά ανά χρώμα, ώστε να μπορείτε τουλάχιστον να βρείτε πράγματα και να ξέρετε ότι θα ταιριάζουν και θα δείχνουν υπέροχα. Μια ευγενής επιθυμία σίγουρα.
Ξεκινάτε λοιπόν να οργανώνετε. Μια ώρα αργότερα, δεν έχετε κάνει τίποτα άλλο από το να μεταφέρετε την ακαταστασία από το ένα σημείο στο άλλο. Μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε κάτι τέτοιο έως ότου εξαντληθείτε απλώς πάρτε το απόφαση: δεν μπορείτε να οργανώσετε την ακαταστασία.
Λύση
Αφαιρέστε τα πάντα. Αδειάστε τον χώρο. Πρέπει να βγάλετε τα πάντα έξω, είτε πρόκειται για ντουλάπα, ντουλάπι, συρτάρι ή βιβλιοθήκη. Τώρα καθαρίστε, τρίψτε, στρώστε με χαρτί ραφιού, βάλτε διαχωριστικά, κάντε ότι χρειάζεται για να γίνει ο χώρος τακτοποιημένος, όμορφος και έτοιμος να δεχθεί το στρατηγικά οργανωμένο, καλά μελετημένο περιεχόμενό του. Ξεφορτωθείτε τα αντικείμενα που δεν χρησιμοποιείτε πλέον. Αποσυμπιέστε πρώτα και μετά οργανώστε.
Λάθος Νο3 : Αγοράζετε άχρηστο εξοπλισμό
Ποιο είναι το πρώτο βήμα που κάνετε πολλοί από εσάς όταν αποφασίζετε να καθαρίσετε πραγματικά και να οργανωθείτε; Πάτε στα γνωστά καταστήματα για να αγοράσετε ένα σωρό συρταριέρες, κρεμάστρες, σχάρες για παπούτσια, θήκες για τα πάντα κτλ. Αλλά θα κάνετε μεγάλο λάθος αν αφήσετε τον εαυτό σας να αγοράσετε διάφορα αντικείμενα προτού είναι απολύτως σαφές ότι θα σας βοηθήσει να οργανώσετε τα υπάρχοντα που είναι πραγματικά απαραίτητα.
Λύση
Ξεφορτωθείτε πρώτα τα αντικείμενα που δεν σας χρησιμεύουν πλέον. Κάντε μια γενναία εκκαθάριση, διαφορετικά, οι αγορές σας μπορεί να είναι περιττές, λειτουργώντας ως δεκανίκι για να μετακινήσετε απλά την ακαταστασία ή ακόμα χειρότερα, προσθέτοντας περισσότερη ακαταστασία αντί να γίνουν λύση. Φανταστείτε επιπλέον έπιπλα και καλά οργάνωσης σε έναν ήδη ασφυκτικά γεμάτο χώρο.
Λάθος Νο4: Αποθήκευση πραγμάτων για κάποιο μελλοντικό άγνωστο
Μερικά πράγματα αξίζει να τα κρατήσετεε για μελλοντική χρήση, αλλά όχι τα περισσότερα πράγματα. Σε περίπτωση που αποφασίσετε να κάνετε περισσότερα παιδιά, πράγματα όπως βρεφικά ρούχα και εξοπλισμός, ίσως. Αλλά ρούχα που έχετε αγαπήσει και που ελπίζετε να σας ταιριάξουν ξανά κάποια μέρα; Μάλλον όχι. Αν χάσετε βάρος πιθανότατα θα αποφασίσετε να ανταμείψετε τον εαυτό σας και να αγοράσετε ένα νέο τζιν.
Συχνά, όταν αποθηκεύετε κάτι, δεν είναι επειδή ξέρετε ότι το χρειαζόσαστε πραγματικά, ούτε γιατί το χρησιμοποιείτε ή το αγαπάτε πολύ. Θέλετε απλώς να το βγάλετε από τη μέση εκείνη την στιγμή. Είναι ακόμα καλό, έχει αξία, μπορεί κάποια μέρα να συναντήσετε κάποιον που θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει.
Είναι πιο εύκολο απλά να μεταφέρετε κάτι χωρίς σκέψη στο πατάρι, στο πάνω μέρος της ντουλάπας, ή στην αποθήκη από το να καταλάβετε τι πρέπει να το κάνετε. Αλλά μακροπρόθεσμα, η ακαταστασία συσσωρεύεται, οπότε είναι καλύτερα να μην αποθηκεύετε αυτά τα πράγματα. Δώστε τα, ανακυκλώστε τα ή πετάξτε τα.
Λύση
Να είστε ρεαλιστές όταν πρόκειται για την αποθήκευση πολλών αντικειμένων. Αναζητήστε τους πραγματικούς λόγους που έχετε αυτήν την αόριστη ιδέα ότι μπορεί να τα χρειαστείτε κάποια μέρα. Όλοι αναγνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να αποχωριστούμε πράγματα έχουν αξία— υλική ή συναισθηματική.Χρειάζεται θάρρος για να απαλλαγείτε από τα υπάρχοντα. Κάντε κουράγιο, σταματήστε να ακούτε τις σκέψεις σας και ξεφορτωθείτε τα για να μπορέσετε να συγκεντρωθείτε σε πράγματα που πραγματικά χρειάζεστε, σε πράγματα που χρησιμοποιείτε συχνά και σε αυτά που φέρνουν ομορφιά και χαρά στη ζωή σας.
Δείτε και Πώς να ξεφορτωθείτε τα πράγματα που δεν χρειάζεστε πια . Ακολουθήστε αυτή την checklist
Οργάνωση ντουλάπας: πώς να κάνετε εκκαθάριση στην ντουλάπα σας.