Όλοι μας λατρεύουμε να ταξιδεύουμε είτε για διακοπές είτε για επαγγελματικούς λόγους. Είμαστε σίγουροι όμως πως θυμάστε με φρίκη την ημέρα αναχώρησης από το ξενοδοχείο ειδικά όταν σας πιέζει ο χρόνος. Προσπαθείτε να τα κάνετε όλα την ίδια στιγμή ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνετε check out από ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, να ολοκληρώνετε την βαλίτσα σας, να ψάχνετε τα ταξιδιωτικά σας έγγραφα και να καλείτε ταυτόχρονα ταξί για το αεροδρόμιο. Εστιάστε σε ένα πράγμα τη φορά και δώστε στον εαυτό σας χώρο να αναπνεύσει προκειμένου μα αποφύγετε μερικά από τα κλασικά λάθη που κάνουν οι ταξιδιώτες.
Όσον αφορά τη διαμονή σε ένα ξενοδοχείο, υπάρχουν ορισμένα ‘πρέπει’ και “δεν πρέπει” να ακολουθήσετε που θα κάνουν τα ταξίδια σας ακόμα πιο ευχάριστα και την ζωή σας ευκολότερη. Για να διασφαλίσουμε ότι η διαμονή σας είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή σας δίνουμε 9 συμβουλές για να αποφύγετε λάθη κατά το check-in και check out από το ξενοδοχείο σας.
1. Ρωτήστε πάντα για τις επιπλέον χρεώσεις
Το τελευταίο πράγμα που θέλετε στις διακοπές είναι να πέσετε θύμα κρυφών χρεώσεων. Αλλά μερικές φορές, το πρόσθετο κόστος, όπως οι φόροι διαμονής ή οι δημοτικοί φόροι, είναι αναπόφευκτο και μπορεί να μην είναι ενσωματωμένο στην αρχική τιμή. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να προειδοποιηθείτε σχετικά με αυτές τις χρεώσεις, ώστε να μπορείτε να τις προϋπολογιστείτε στο κόστος της τιμής του δωματίου σας.
2. Ζητήστε early check-in ή late check out
Όταν κάνετε κράτηση για το ξενοδοχείο σας, να θυμάστε ότι ορισμένα καταλύματα είναι ευέλικτα ως προς τις τυπικές ώρες check-in και check-out. Όταν ζητάτε early check-in ή late check out, είναι καλύτερο να μην είστε εντελώς απόλυτοι σχετικά με τον τύπο ή την θέση του δωματίου σας, καθώς αυτό μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα το ξενοδοχείο να μπορέσει να ικανοποιήσει το αίτημά σας.
3. Ζητήστε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο εάν έχετε θέματα ύπνου
Να έχετε πάντα επίγνωση των προτιμήσεών σας για τον ύπνο όταν ταξιδεύετε, η ώρα του ύπνου είναι η στιγμή για να ηρεμήσετε και να χαλαρώσετε. Εάν οι συνήθειες ύπνου, σας υπαγορεύουν τον τύπο του δωματίου στο οποίο θα είστε πιο ευτυχισμένοι, μιλήστε. Αν για παράδειγμα κοιμάστε ελαφρά, ή σας ενοχλεί ο θόρυβος ζητήστε ένα δωμάτιο μακριά από το ασανσέρ, σε ψηλό όροφο και με θέα στον λιγότερο πολυσύχναστο δρόμο ή σε μια αυλή.
4. Κάντε έναν τελικό έλεγχο του δωματίου σας
Αν πριν φύγετε από το σπίτι ψιθυρίζετε στο εαυτό σας “Πορτοφόλι, τηλέφωνο, κλειδιά” κάνοντας μια νοητική λίστα ελέγχου το ίδιο πρέπει να κάνετε και πριν παραδώσετε το δωμάτιο του ξενοδοχείου σας. Κάντε μια βόλτα στο δωμάτιό σας και ελέγξτε οπωσδήποτε τις πρίζες για ξεχασμένους φορτιστές, το μπάνιο, τα συρτάρια και την ντουλάπα πριν φύγετε.
5. Δώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας κατά το check-in
Κατά το check-in, αφήστε την διεύθυνση email σας και ζητήστε να σας σταλεί η απόδειξη με τις αναλυτικές χρεώσεις σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε απλά να συνεχίσετε το πρόγραμμά σας χωρίς καθυστερήσεις, γνωρίζοντας ότι θα έχετε την ευκαιρία να ελέγξετε τυχόν χρεώσεις αργότερα σύμφωνα με το δικό σας πρόγραμμα. Απλά σιγουρευτείτε ότι θα το κάνετε πριν παραδώσετε το δωμάτιο σας.
6. Αφήστε φιλοδώρημα για το προσωπικό καθαριότητας πριν φύγετε
Δίνουμε ενστικτωδώς φιλοδώρημα σε κούριερ, σερβιτόρους, κομμωτές και οδηγούς ταξί. Το να αφήνετε φιλοδώρημα για το προσωπικό καθαριότητας σε ένα ξενοδοχείο θα πρέπει επίσης να είναι δεύτερη φύση. Καλό είναι να αφήνετε φιλοδώρημα καθημερινά για την καθαριότητα κατά τη διάρκεια της διαμονής σας, διαφορετικά το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αφήσετε ένα φιλοδώρημα στο δωμάτιο πριν το check out. Πάντα φροντίστε να αφήνετε φιλοδώρημα για το προσωπικό καθαριότητας – κάνουν ότι μπορούν για να βεβαιωθούν ότι είχατε μια υπέροχη διαμονή.
7. Μην περιμένετε στην ουρά για να κάνετε check out ενώ σας πιέζει ο χρόνος
Η ευθύνη σας είναι να αδειάσετε το δωμάτιο εγκαίρως, είτε πρόκειται για την καθορισμένη ώρα είτε για μια προηγουμένως συμφωνημένη ώρα check out. Βεβαιωθείτε ότι έχετε έναν τρόπο να ελέγξετε τον λογαριασμό σας για τυχόν έξτρα χρεώσεις δωματίου. Εάν προτιμάτε να ελέγξετε το λογαριασμό σας αυτοπροσώπως ή εάν θέλετε να αλλάξετε τα στοιχεία χρέωσης στο δωμάτιο, θα πρέπει να περάσετε από το ταμείο. Μην το αφήνετε για την τελευταία στιγμή, κάντε το νωρίτερα. Αν έχετε προπληρώσει για την διαμονή σας, ρωτήστε μήπως υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις υπηρεσιών δωματίου και τακτοποιήστε τες εγκαίρως. Έτσι όταν αποχωρήσετε απλά παραδώστε τις κάρτες-κλειδιά σας στην ρεσεψιόν και φύγετε.
8. Κοιτάζετε πάντα τον αναλυτικό λογαριασμό
Εάν ανησυχείτε ότι το ξενοδοχείο δεν θα σας στείλει έναν αναλυτικό λογαριασμό μέσω email – ή ότι δεν θα το δείτε επειδή τα εισερχόμενά σας είναι ένα χάος – τότε αφήστε τον εαυτό σας επιπλέον χρόνο για να ελέγξει τον λογαριασμό σας στη ρεσεψιόν πριν την αποχώρηση.
9. Ρωτήστε ευγενικά για αναβάθμιση
Την ημέρα της άφιξης, η ρεσεψιόν ενδεχομένως έχει μεγάλη διακριτική ευχέρεια να ορίσει δωμάτια. Πιθανότατα θα έχουν μερικά πιο όμορφα δωμάτια στα οποία πρέπει να βάλουν κάποιον. Αυτός κάποιος θα μπορούσε να είστε εσείς, γι’ αυτό ρωτήστε ευγενικά. Ακόμα και αν η απάντηση είναι αρνητική δεν χάσατε κάτι.